štvrtok 15. novembra 2007

Nedopovedané


Rozladené ráno mi umazalo celý deň. Oneskoreným nočným rýchlikom docestoval staronový sen, s miestenkou rovno do mojich perín. Mohol si vybrať iný termín. Dnes som naozaj chcela vstať ružová a tanečným krokom svižne zamieriť k studenej vode. Dnes som chcela dorovnať hladiny plusov a stálych mínusov.

Lenže bol taký živý, že som sa ešte chvíľu po prebudení sladko prehadzovala a verila, že to bolo naozaj. Dal si mi predsa hádanku a sen preto musí pokračovať ďalej ...

Až pri jasnom pohľade na prázdnotu rána odišiel dostratena, spolu s nočným teplom z vyhriatej postele. Ten ranný pocit rozčarovania sa ma držal celý deň. A v duchu som sa Ťa stále nemo pýtala, prečo sa ešte stále neviem zmieriť s Tvojim ľahostajným úsmevom, ktorý si mi vyprskol rovno do tváre, keď ma Tvoje slová najviac boleli.

Už dávno si nezaslúžiš ani jednu moju myšlienku, a ja predsa robím presný opak. A chcem a vidím len to pekné, čo bolo ...

Na moste fúka studený vietor a ja mám od prvej chvíle chuť stúliť sa Ti do náručia. Nie je leto a dávaš mi kyticu lúčnych kvetov. Uprostred kníhkupectva sa nahlas smeješ na mojej poznámke. A v aute prekrikujeme hlas španielskeho chlapca z obľúbenej skladby. Hráš sa s deťmi a oni výskajú od radosti, že ich ujo zdvíha tak vysoko. Dávam Ti svoj prvý autogram a trasú sa mi ruky. Miešaš mi mojito, rozprávaš a ja hltám každé Tvoje slovo. Neprestajne ma hreje Tvoja veta o spriaznených dušiach a od šťastia sa mi chveje telo ...

Škoda, že netušíš, aké to pre mňa bolo vzácne. Stačilo by mi jediné slovo a pribehla by som ako hladný zatúlaný psík.

Nočné sny sú len verným odrazom túžob, ktoré už nikdy nenájdu svoj zvučný hlas. Možno aspoň v nich budem šťastná, tak ako vtedy. A možno budú aj na pokračovanie.
Až do času, kým sa neprestanem pýtať prečo ...



8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Ak budeš aj naďalej posielať na svoj blog takéto príspevky, myslím, že komentárov nebude veľa. Tak aspoň jeden, nech tomuto postu nie je smutno. ;o)

Blueska povedal(a)...

Myslíš, že je to tým?
Ale veselé tu ani nebudú.
Zdá sa mi, žeby ich tu bola jednak škoda, a potom Blueska je len na blues, smútky a melanchóliu.

M.Č. povedal(a)...

,,Nočné sny sú len verným odrazom túžob"...
to áno, ale hlavné postavy snov sa zvyknú meniť a možnože raz nadobudnú i reálne kontúry, také, ktoré ťa oblažia..:)
minulosť treba nechať len na spomínanie, lebo nič, čo by sa z minulosti vrátilo, by už nebolo také, o akom sme snívali..
úsmev k tým kučeravým vláskam.. :)

Blueska povedal(a)...

Ahoj Mia :o)
to sa mi len chtiac-nechtiac minulosť votrela do nočných snov. Aj keď si to niekedy nechcem priznať, ale podvedomie ešte stále túži za dávno minulým. "Liečenie" trvá dlhšie než sa zdá.
Posielam Ti úsmev a objatie :o)

ostrovanka povedal(a)...

az dnes som sa dostala k tvojmu blogu... clovek ma tak malo casu, ze zabuda...nie, nezabuda, len nestaci citat ostatnych...
a tak si oneskorene vychutnavam blues tvojich slov... kludne pis "len" takto, kazde slovicko, kazda myslienka, kazdy pocit...su nadherne...

Blueska povedal(a)...

stále bojujeme s časom, občas mám chuť si zobrať mesačnú dovolenku a
čítať a písať, až do odpadnutia.
.
Ďakujem. Tu sa mi akosi ľahšie vyberajú slová.

ostrovanka povedal(a)...

ano...tu sa pise nadherne lahko... kym ta nespozna vela ludi... a zase zacnes byt ostychava :)

Blueska povedal(a)...

Áno, a je to tak prirodzené.
Aj tak to všetko nemám komu vešať na nos :o)
Sama ešte neviem, kam to povedie, ale keď sa tým "lieči" aspoň kúsok z toho všetkého čo mi behá hlavou, tak nech ...