nedeľa 4. novembra 2007

Hladné mesiace

Jeseň sa tu zdržala. Aj slnko ma dnes ešte hreje na zátylku, keď zhrabávam zlato zo záhrady. Premýšľam, že je asi také zrelé, sýte a teplé ako láska na jeseň života. Nie horúce, ktoré raz dva spáli hlavy a srdcia svojou nedočkavosťou, ale hrejivé, také, čo nedovolí citom nikdy zatuhnúť ...

Na chvíľu mi presvetlí myšlienky. Triedim si ich, nech sa toľko nemotajú a neskrývajú jedna poza druhú. Pri práci sa mi vždy ukladali akosi ľahšie. Nech je akokoľvek ťažká, čistí dušu od ťažkých nánosov z cudzích zablatených topánok.

Mám chuť vyváľať sa vo voňavých šatách, čo za pár dní spadli z korún stromov. Ostali bez hanby, celkom nahé, ako milenci vo vernom objatí. Aj tam chcem hľadať ľudské teplo so zárukou, že mi prsty už neskrehnú od mrazu, že mi do nich ktosi vdýchne teplo ako vtáčaťu, čo si už dlho hľadá svoje hniezdo.

S každým listom odkrývam zelený koberec. Ostal tu od leta. Nechám sa len na pár minút hojdať myšlienkou, že už je jar a ja som prečkala chvíle, keď je samota citeľnejšia. Naozaj, nemôže byť jar? Veď dnešný deň sa na ňu tak veľmi podobá. Doliala by mi znova pohár doplna a mne by sa zdalo, že otváram nejaké úplne nové dvere. Že ich chcem tak, ako zakaždým veľmi spoznať a úprimne veriť, že budú posledné a budú moje. A studený pocit večného hladu po láske, už prehluší jarné pučanie života a schová aj tú najmenšiu zablúdenú zimomriavku.

Hm. Zajtra si kúpim teplejší šál a rukavice. Budem ich potrebovať.

Je to cítiť? Že sa bojím zimy?



15 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Ak by sme začali volať zimu predjarím, zrejme by rukavice a šály boli len chvíľkovým módnym doplnkom, pretože chlad čo sála z vnútra robí zimu zimou... a čiapky s brnbolcami a sane a vŕzganie snehu pod krokmi sú predsa krásne :)

Blueska povedal(a)...

aj zima vie byť krásna romantická, keď sa s niekým túliš, na tvári sa Ti topia vločky a mráz Ti štípe líca, ale inak je studená a nehostinná

Anonymný povedal(a)...

Veď práve... :(

Blueska povedal(a)...

dnes som si ozaj kúpila nový teplejší šál, aj pre radosť, aj do zimy

Anonymný povedal(a)...

Budeš potrebovať chladnejšiu zimu aj pre radosť šálu. ;)

Blueska povedal(a)...

:o) to by ma nenapadlo :o)

Anonymný povedal(a)...

Veď dobre... ja som len rozvinul myšlienku opačným smerom. ;)

Marcus povedal(a)...

Priam by som sa rozbehol pomôcť ti s tým lístím.

Blueska povedal(a)...

Marcus, veď za pár dní ešte nejaké spadne, prichystám Ti hrable :o)

germa povedal(a)...

tak toto bolo nádherné.

Blueska povedal(a)...

ďakujem Germa, potešila si ma, veľmi

M.Č. povedal(a)...

vždy, keď si potrebujem utriediť myšlienky, vybehnem do záhrady a nájdem si práve tú ťažkú prácu :).. a v poslednej dobe akosi často ťažko pracujem :))
ty milá a jemná romantická duša, kdesi som raz čítala, že nie my si nájdeme lásku, ale láska si nájde nás a toho, kto je trpezlivý, toho si vyberie :)
...krásne napísané..

Blueska povedal(a)...

Miaaa ahoj :o)
ja už si v poslednej dobe vyberám aj vyslovene mužské roboty. Aj keď nemám rada to označenie.
Môj problém bude asi aj v tom, že som netrpezlivá. No občas mi napadne, že po tých rokoch osamote, mám na tú netrpezlivosť aj právo.
ďakujem Ti, pekný dník

Marcus povedal(a)...

Blueska len či som už nezabudol, kde to má vypínač xixi

Blueska povedal(a)...

:o))
Myslíš ako v tom starom príbehu?
Keď sa syn po čase vráti domov, na dedinu a otec mu povie, aby doniesol hrable. Syn sa ohradí, že už ani nevie ako také hrable vlastne vyzerajú. V tom na ne stúpi a opačný koniec ho trafí rovno do čela a vtedy povie: Aha hrable ;o)